perjantai 5. joulukuuta 2014

Luukku 5.



Vaikkakin mulla on toi esittelyteksti tuolla välilehdessä ollut jo hetken aikaa, niin ajattelin silti täyttää tämän samana kyselyn kuin Tonttu. Ehkä jo siitäkin syystä, että näihin kaikkiin kysymyksiin ei taida tuolta löytyä vastausta ja toi mun esittelyteksti saattaa olla hieman vanhentunut. Näin alkuun ilmoitettakoon, että mä olen päässyt opiskelemaan! En muistaakseni ole tätä täällä kauheasti hehkuttanut, vaikka olenkin virallisen päätöksen saanut parisen viikkoa sitten. En ole kuitenkaan uskaltanut "liikaa" hehkutella, jos se vaikka jostain syystä peruuntuu, vaikka ei pitäisi olla mitään minkä takia se opiskelupaikka peruuntuisi. No mutta, nyt kun nopeat pikakuulumiset on vaihdettu, niin mennäänpäs itse kyselyn pariin.

1. Kuinka vanha olet?
- 21 vuotta. Tammikuussa täytän jo 22, hui kauhea. Oon varmaan ikuinen 20-vuotias, kun en osaa kuvitella itteeni edes 21-vuotiaaksi.

2. Mikä on toinen nimesi?
- Kristiina

3. Mitä teet työksesi?
- Tällä hetkellä olen lastenhoitaja. Lähden kuitenkin tosiaan tammikuussa opiskelemaan täyspäiväisesti lähihoitajaksi, eli tammikuussa olenkin sitten opiskelija jonka sivutyönä on lastenhoitajan duuni. 

4. Jos voisit mennä minne tahansa, minne menisit ja miksi?
- Tämä ei tuu varmaan kenellekään yllätyksenä (tai ainakaan Tontulle), mutta Lontooseen. Mä oon menettänyt sinne sydämeni jo neljä vuotta sitten. Apua. Se on vain niin ihana paikka, siellä tunnen olevani kotona. Jos olisi yhtään ylimääräistä rahaa, niin ostaisin sieltä kämpän itselleni ja menisin sinne niin usein kuin vain mahdollista, mutta kun tuota rahaa ei niin kauheesti ole ylimääräistä. 

5. Mikä on lempivaatekauppasi?
- Vastaan aikas lailla samalla tavalla kuin Tonttu, mulla ei mitään ehdotonta lempparia ole. Gina Tricotin vaatteista tykkään, mutta niiden laatu ei ole aina ihan mikän huippuhyvä. Yleensä siis shoppailut kohdistuu H&M:ään ja Seppälään. New Yorker on myös yksi suosikeistani, mutta lähin on vähän kauempana, joten sinne tulee harvemmin lähdettyä.

6. Mikä on kengänkokosi?
- Riippuu vähän kengän mallista, mutta pääasiasssa 38, joskus täytyy ottaa 39 jos on oikein hassun mallinen kenkä

7. Kuinka pitkä olet?
- Oon 2 senttiä Tonttua lyhyempi! Tai no, noin kaksi senttimetriä, olen nimittäin viime mittaamisella 166 cm enkä usko, että siitä olen mihinkään kasvanut. Pitäisi kyllä varmaan tässä taas jossain vaiheessa mittailla uudelleen.

8. Mikä on lempivärisi?
- Pinkki, punainen, valkoinen. Noi kolme nyt ainakin. En halua kuitenkaan olla värisyrjijä, joten tykkään kyllä kaikista väreistä. Nykyään suosin sisustuksessa eniten tummaa ruskeaa, mustaa, valkoinan ja punaista. Kynsienlaitossa lemppareita ovat kaikki neutraalit ja maanläheiset. Tosin aina välillä pitää vähän räväyttää ja pistää neonpinkit kynnet. Vaatteissa tykkään taas käyttää tosi paljon värejä.

9. Onko sinulla sisaruksia?
- Onhan mulla! Kaksi kappaletta; pikkusisko ja pikkuveli. Pikkusiskoni on mua puolitoista vuotta nuorempi, eli tällä hetkellä 20v. Me opiskeltiin siskon kanssa samassa lukiossa ja valmistuttiin samana päivänä. Nyt ollaan myös samassa työpaikassa ja sekin ajatteli hakea samaan kouluun sitten keväällä :D. Pikkuveli onkin sitten kolme vuotta nuorempi, eli nyt 18v. Hän taas opiskelee samassa koulussa, kuin mihin olen itse menossa, mutta valmistuu nyt keväällä merkonomiksi.

10. Onko sinulla lemmikkejä?
- Ei ole. Vielä vuosi sitten mulla oli kissa, mutta se jouduttiin lopettamaan. Kuulette itseasiasssa tästä luukussa 11. vielä enemmän, sillä kissani kuoli 11.12.2013. Eli silloin siitä enemmän. Pikkusiskollani on myös koira, Luppa, joka on siis kyllä ihan koko perheen kuusivuotias vauva. 

11. Onko sinulla lapsia?
- Ei kyllä nyt satu olemaan :D Paitsi hoitolapsia <3

12. Mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla?
-Hmm.. Mä yleensä vapaa-ajalla näen kavereita ja olen itsekseni. Olen niitä ihmisiä, jotka tarvii sitä omaa aikaa, että jaksaa. Yleensä työpäivinä näen muitakin ihmisiä ja illat vietä itsekseni katsellen Netflixistä sarjoja ja koneella nyt muutenkin. Tykkään myös kutoa ja tällä hetkellä on kesken kahdet tumput, yhden villasukat, kahdet peitot ja muita pikkuprojekteja. 

13. Lempi vuodenaika?
- Talvi. Mä saan kuulla tästä tosi usein, koska omasta ystävä- ja kaveripiiristä harva tykkää talvesta. Täällä Länsi-Suomessa talvi on kuitenkin suhteellisen lumeton ja lyhyt verrattuna tuota Lapinpaa puolta Suomesta. Plus kesällä on inhottavan kuuma.

14. Asutko vanhempiesi kanssa?
- En enää. Muutin tammikuun alussa omilleni työkaverini kämppään, kun hän oli vaihdossa puoli vuotta.Sen jälkeen muutin oikeasti omilleni, omaan kämppään omien huonekalujen kanssa. Jos en olisi tuohon työkaverin kämppään muuttanut, niin olisin viimeistään kevään-kesän aikana muuttanut omilleni.

15. Lempielokuva?
- Tämä on aina ollut vähän semmoinen kysymys, mihin en ole osannut vastata. Tykkään paljon erilaisista leffoista ja mulla leffasuosikit vaihtuu tosi usein. Kysyisipä joku joskus multa lempitv-sarjoja, paljon helpompi kysymys! (tähän voisin kohta myös vastata :D) Noh, tällä hetkellä lempparileffoja on ehkä Nälkäpelin Matkijanärhi, mihin olin tosi positiivisesti yllättynyt. Tän sarjan kolmas kirja oli alkuun tosi tylsä lukea joten odotin leffastakin tylsää, no eipä ollut. Muita tän hetken lempileffoja on Froenit. Se Disneyn versio, aivan ihana leffa! Varmaan ainut animaatio mistä pidän. Toinen Froen mistä tykkään on "kauhuleffa" en oikeasti tiedä mihin genreen se kuuluu, mutta joka tapauksessa. Se oli hyvä.
Ja niin ne lempparisarjat. Ihan ykkönen mulla on Teho-osaasto. Katoin sitä monta kautta silloin kun sitä tuli telkkarista ja ai että. Parempaa sarjaa saa hakea, eikä siltikään löydä. Muita lemppareitaon Grey's Anatomy, Pretty Little Liars, Orange is the New Black, Glee, Täydelliset naiset.


16. Lempiruoka?
- Tätä ei taas tarttee miettiä ollenkaan! Äidin tekemä kasvissosekeitto ja äidin tekemät lohimedaljongit. Yksinkertaista, helppoa ja pirun hyvää.

17. Teltta vai hotelli?
- Hotelli. En oo mikään kauhee telttailija, ennen tykkäsin olla mökillä ja telttailla, mutta nykyään otan sen helpomman reitin ja menen hotelliin. Siellä saa kuitenkin pehmeän sängyn ja ihanan aamupalan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti